Motocykly s rodokmenem

SPARTON 500 TRIPLE 1975 ex. Martin Sharpe

Motocykl Sparton vznikl jako spojení motorů Barton a podvozků Spondon. Konstruktér motoru Barry Hart ( dvorní ladič Barry Sheen) vytvořil na základě karterů Suzuki GT 380 vodou chlazený agregát do třídy 350cc. Barry Sheen na něm hned v prvním tréninku zajel rekord kola v Brands Hatch. Ozvala se Suzuki, že jezdec pod smlouvou nesmí jezdit na jiné značce. Barry Hart předělal motor na obsah 500 cc. V roce 1975 na North West 200 motocykly obsadili 1. a 2. místo. Jezdci Martin Sharpe a Big Frank Kenedy.

Motor je řadový 3válec, vodou chlazený. Zdvih motoru je 54mm. Vrtání je variabilní od 60-64mm. Výkon motoru cca 95HP při 10000ot/min. Podvozek Spondon, kola Spondon, brzdy Spondon AP Lockheed, zadní tlumiče Maxton. 


ČZ 250 Junior 1969-70 ex. J.M.Herve

Tovární motocykl se kterým Jean Michel Hervé jel 24 hod. v Bold´Or. Umístil se v kategorii na 3 místě. Motocykl jel ještě v roce 1971 a potom další 3 roky jezdil francouzské mistrovství. Následně byl hodně upravován a posléze rozprodán. Po 2letém usilí a shánění se podařilo dát větší část stroje tak jak jej jezdil M.Hervé dohromady.Byly vyrobeny 4 tovární kusy.Tento se v několika detailech od ostatních 3 liší díky tomu, že strávil svůj život od začátku v zahraničí. Motocykl u nás jezdil B.Staša, K.Bojer, J.Král a další. Stroj vodou chlazaný 243ccm Termosifón. Vrtání zdvih 70x64 výkon cca 50PS max 12500 ot/min.Komprese 9-12/1. Kovaný píst, leštěná ojnice i kulatá klika. Výrobní číslo rámu 250.011.0 Výrobní číslo motoru na Endurance 980.01262 počet převodů 5. Výrobní číslo motoru pro GP 980.01135 počet převodů 6. Karburátor Dell Orto SS  38 s bronzovým šoupátkem. Kola 18 Borrani WM přední, Akront zadní. Mnoho hořčíkových dílů. Náboje kol, dekly, stupačky,držáky. Brzda přední 200mm, zadní 160mm. Přední tlumiče Ceriani, zdvih 85mm. Výška řídítek 82 cm, sedla 75 cm. Celková váha 100 kg, rozdělená 50% na 50%. Rozšířené brejle o 20 mm - zesílené. Zapalování bezdotykové.Zadní tlumiče Girling. Kapoty laminátové 2 vrstvé MOTOFORZA nádrž klepaný hliník. Stroj je vybaven elekrosoustavou na jízdu v noci 2x35 wattů


J.M.Herve 1970 BolˇdOr
J.M.Herve 1970 BolˇdOr
foto z roku 1988
foto z roku 1988
renovace dokončena 2019
renovace dokončena 2019

ČSAO 125 - 175  1962 - 65 ex. Z.Havrda


Z.Havrda 1963
Z.Havrda 1963
Branná 2017
Branná 2017

Jedná se o motocykl s použitím zhruba 30 % původního stroje s nímž začínal závodit 9 násobný MR pan Zbyněk Havrda z Hradce Králové v letech 1962 65 Vychází z motocyklu JAWA . ČZ t.351

Rozvor: 1320 mm. Šířka řídítek 540 mm

Výška sedla: 700 mm

Váha stroje bez náplní: 76 kg
Váha s náplní: 88 kg
Uhel sklonu vidlice: 62"
Přední vidlice: ČZ 125 T zkrácené o 30 mm
Zadní tlumiče: ČZ se sníženým dorazem, péra 30 kg
Objem motoru: alternativně 124, 149, 172 ccm
Zdvih pístu: 58 mm
Vrtání: alternativně 52, 57, 61,5 mm
Otáčky motoru: alternativně 7 - 9 000
Karburátor: Jikov 2926 TX
Max, rychlost: 120 km/hod a více
Kompresní poměr: alternativně 7 - 10/1
Počet převodových stupňů: 3. jednička 10 x 27
Primární převodový poměr: 1 - 2,666
Sekundární převod: 16.17.18.- 42
Přední kolo: Boprrani WM 19 palců guma 2,75 dráty 4 mm
Zadní kolo: Borrani WM 19 palců guma 2,75 dráty 4 mm
Přední brzda: 160 mm hliníkový náboj
Zadní brzda: 140 mm hliníkový náboj
Zapalování: upravené z Jawy 50 t.21 bezdotykové
Výfuky: komorové jednodílné
Kapoty: laminátové 2 vrstvé MOTOFORZA
Nádrž: laminátová 4 vrstvá



Triumph Gold Star 250 SS 1970


Motocykl jezdil italské mistrovství v letech 1969-71 poté prodán do Německa, kde postupně přešel do kategorie veteránů. Od roku 2016 je v ČR a pokračuje ve své práci. Celý svůj život aktivně jezdí závody - auuuu!!!!!



ČZ 175 Scott  původní rám 125 ccm 2 x OHC 

Motocykl z roku 1952 -56 opravdu to zatím přesněji neurčíme. Originál tovární CrMo rám, jeden zhruba z 10 vyrobených kusů, Hliníková nádrž objem 17 litrů. Kola 19, přední buben z Péráka 160mm s náporovým chlazením. Zadní buben také z Péráka. PW zadní tlumiče, přední vidlice z Maneta. Váha stroje je 76 kg s prázdnou nádrží. Výška  řídítek je 75 cm. Výška  sedla je 71cm. Rozvor 128cm.

Motor o obsahu 175 ČZ Scott s litinovým válcem a zvětšenou hlavou. Jednovýfuk. První série vybavená řetízkovým primárním převodem. Výkon cca 17 PS při zhruba 7000 ot/min. 4 stupňová převodovka odstupňovaná do rychla. Max rychlost cca 150 km/hod.

Alternativně se v motocyklu používá motor o obsahu 150 ccm .- dvouvýfuk. Výkon tohoto motoru je cca 13 PS.

Kolštejnský okruh 2018
Kolštejnský okruh 2018
nálezový stav
nálezový stav
současný stav
současný stav

Karburátor Jikov 2924 - 2926.

Rádi bychom uvedli motocykl do původního stavu, což znamená sehnat tovární motor 125 2OHC - pátráme. Jak po motoru, tak po celkové historii motocyklu a po jezdcích, kteří na tomto stroji startovali.



ČZ 250 t.978-0 cross  rok 1982-3

Rám č. CZ - 250 - 9. 7. 83" První prototypová 250 t. 978. Tak jak si jí její konstruktéři v roce 1982-3 představovali. Bohužel, ani v tomto případě k naplnění jejich představ nedošlo. Existuje jenom tahle JEDINÁ. V době jejího vzniku se na ní konstrukčně podílel ing. Oldřích Kreuz a finální kabát této konkrétní motorce dal italský dovozce a úpravce motocyklů ČZ firma PUKIMOTOR. Jedná se vlastně a vrchol evoluce slavného Faltova motoru, neboť vodou chlazený válec byl zkoušen na osvědčeném karteru 513. Karter byl pouze doplněn vodním čerpadlem za zapalováním a byl upraven profrézováním dvou otvorů na straně výfuku ( tam co jsou původně čísla odlitků), kudy směřovalo chladící medium do prostoru kolem kliky. Bylo tedy nutností použít těsnění mezi půlky karteru, aby kapalina v karteru proudila odděleně. Spalovací prostor je řešen samostatně a je na společných šroubech s deklem hlavy. Svorníky jsou stupňovité, spalovák je na M8 a víko na M6. Klapka v tu dobu samozřejmě ocelová - což trochu znepříjemňuje nastartování, ale po chvíli hopsání dostanete ten správný grif do nohy. Před klapkou v přírubě je vstup do atmosferické komory, která je umístěna vlevo na rámu a propojena tlakovou hadicí. Krásně to vyrovnává přechody v nižších otáčkách. Převodovka byla použita 5 kvaltová. Původní mosazný chladič jsem raději nahradil hliníkovým. Kyvná vidlice je celá z antikora a byla uložena na dost složitě montovatelných jehlách. Vzhledem k tomu, že motocykl již nebude ostře nasazen jsem bez konstrukčních zásahů kyvnou vidlici usadil do bronzových pouzder. Zadní tlumič s tlakovou nádobkou WP..