Motokros motor na silnici

25.12.2018

Míra Kuchařík - kamarád a postava závodních okruhů již pěknou řádku let. Odkojil benzínem své 3 syny ve všech možných kategoriích. V současné době vodí nejmladšího syna Petra v pionýrech RS a GP, v F veteránské na ČZ 175 Scott a v U veteránské na replice ČZ 250 Junior. A o tenhle motor půjde ČZ 250 t.980 Bočák .Motorku koupili v roce 2018 na jaře s tím že je hotová na závody.

 První jízda.

V Nepomuku a ojnice lítala na ojničním čepu zhruba o 2mm. Rozborka č 1 a nestačil jsem se divit jak taky může někdo prodat HOTOVÝ motor. Takže dělám nově kliku s příložkama na pístním čepu a ložisko se stříbrnou klecí na ojničním čepu. Nově všechny axiály na převodovce.

Druhá jízda

Trenčín. Hodně rychlá trať, která ukázala, že motor letí, ale jenom chvíli. Holt se musím učit, jak naučit motokros na silnici. Rozborka č.2 a opět nově klika. Příložky se stěhují z pístního na ojniční čep. Nová pístní sada, protože stará ohořela tak, že už byla skoro díra v pístu. Úplně jinak předstih a zcela změnit plnění karburátoru.

Třetí jízda

Branná. Vše zpočátku funguje úplně super. Motorka se zvedá na trojku. Ale pořád je to strašně chudý a píst opět ohořívá. Volíme raději výměnu karburace Mikuni za Jikov a ejhle funguje. Holt česká holka chce českou pumpu. Furt se to dost hřeje a přetáčí - ta rovinka je šíleně dlouhá. Rozborka č.3. Výlet do Strakonic. Přebroušení válce na podstatně větší vůle. Píst se stěhuje do soustruhu a je podstatně podbroušen.

Čtvrtá jízda

Hradec Králové - a motor konečně maká jak hodinky. Na konci sezony ještě Rozborka č.4 a poněkud poupravit kanály a trošku jinak načasovat. Teď čeká na novou sezonu a jsem zvědav kolik a jak toho odkrouží.

Jedna rada pro potenciální jezdce na ČZ - CO ZETKA NECHCE - TO ZAHODÍ (včetně jezdce)