Co se děje okolo

NORTON MANX MARCH 750                                     JEDINÝ existující PROTOTYP. Superbike z roku 1999. Jdeme tak trochu do neznáma, ale jsem přesvědčen, že ta motorka za to stojí. Jsem pevně rozhodnut dodělat inženýrskou práci. Motocykl musí být provozuschopný. Moc děkuji přátelům, Tomas Krajci a James Walker že do toho šli se mnou.

Formule 1 na 2 kolech

Rok 1998 a All Melling projektuje motor V8 Nemessis. Polovina motoru je in line 4 obsah 750. Vznikají prototypy. Nemessis je civilní nadčasový motocykl, Manx March je Superbike. To vše se děje těsně před tím, než továrna vyhlásí bankrot. Projekty nejsou nikdy dokončeny a technika z Formule 1 neuplatněna. Design motoru je TVR. Podvozek Spondon.  Předpoklad je cca 180 HP při 16500 ot/min.Tento motocykl strávil pouze hodiny testování na motorové brzdě. Nikdy nebyl dokončen. Snad se to povede nám.

DUŠE ZÁVODNÍHO MOTOCYKLU.Mnoho lidí se mě ptá, proč jezdíme rychlostní závody na exkluzivních strojích. Patří to na výstavu ? Porovnejte to sami se sebou. Většina z vás jsou bývalí závodníci. Dostanete šanci znovu závodit, ale nemůžete. U motorky je situace jiná. Za dobu své existence udělala velký kus práce. Každý jezdec, každý mechanik je zapsán v jeho duši. Dáte mu šanci znovu závodit? Ano. Na rozdíl od lidí je stroj 100% opravitelný. Je úžasné sledovat starý motocykl se spoustou zkušeností proti novým strojům s malou dušičkou.

Alan Cathcart na Sparton 500 triple a Barry Hart

Se strojem Sparton jsem trefil do černého. Je to nádherný a vyloženě závodní speciál. Umožnil mi setkání s jeho konstruktérem Barry Hartem. Dnes majitelem Hartech Porsche. Velice si cením této zkušenosti. V návaznosti na to došlo k domluvě s největším motocyklovým novinářem současnosti Alanem Cathcartem o testu tohoto stroje. První část proběhla při GP Classic Asen 2023. Po dokončení v roce 2024 by měl být celosvětově publikován detailní test Sparton 500 č.rámu SPE SUZ 04/3

T.Krajčí, Me, A.Cathcart
T.Krajčí, Me, A.Cathcart
Me, J.Walker, Barry Hart
Me, J.Walker, Barry Hart

Tomáš Krajčí na scénu

Rok 2022 a příchod jezdce - Tomáš Krajčí. Slovenský pilot, který zazářil v kategorii Superstok 600. V roce 2011 patřil do top 3 a dokázal porazit taková jména jako VD. Mark. Bohužel přišlo zranění v Portimao a Tomáš na dlouhé roky neusedl za závodní řídítka. V roce 2022 jsme to dali dohromady a Tomáš si užívá v kategorii Classic a já si užívám jeho jezdecké umění. Nemohl jsem trefit na lepšího fáru. Je vyzrálý, rozumný a velmi - velmi rychlý. Hned v první sezoně na ČZ 250 BoldˇOr vyhrál AA a na zetce dokáže čas v Brně dostat na 2.43 s. Sezonu 2023 jsme testovali  Sparton 500 a teď do toho jde naplno s půllitrem 


VŠE JE V KOVIDU - TAK SNAD ZA ROK

Matthieu Lagrive na ČZ 250

 Originální motocykl ČZ 250 se vrací na francouzskou půdu. Kompletně zrekonstruovaný, připraven k další práci a potěšení diváků.

 Matthieu Lagrive bude první, kdo ho představí na závodním okruhu Dijon - Prenois. Několikanásobný vítěz vytrvalostních závodů mistrovství světa Endurance a závodech 600 SSP. Další, tentokrát ostrý závod absolvuje při příležitosti na IRRC v Hořicích.

Informace o průběhu této akce budeme pravidelně aktualizovat. 

Historie motocyklu

Tovární jezdci ČZ Bohumil Staša a Karel Bojer se vrací z Grand Prix 1970. V autě mají 2 speciály a mnoho náhradních dílů. Potají jedou na 24 hodin Le Mans Bol d´Or. Nemají povolení ke startu ani od továrny ani od komunistického vedení. Do České Republiky nahlásí poruchu automobilu, aby získali čas. Jsou domluveni s prodejnou motocyklů ČZ v Paříži na zapůjčení jednoho stroje pro posádku Jean Michel Hervé a Jean Prigent.

Motocykly narychlo v noci upravují pro Endurance v uličce blízko náměstí Bastily. Se speciálem z Grand Prix odstupují v noci po ujetí 101 kol z prvního místa pro poruchu elektriky. Druhý zapůjčený speciál s francouzskou posádkou dojede na 3.místě.

Paradoxně při cestě domů mají v Německu opravdu poruchu na automobilu a na hranice České Republiky je odtáhne vozidlo Bundeswehru. Nesmí přiznat že jedou z Francie.


Jeden z nejkrásnějších okruhů u nás. Jak tratí tak atmosférou. První ostré nasazení ex Havrdovo ČSAO 150. Pokud nebudu počítat debakl v Nepomuku, kde si lítal píst jak chtěl. Tentokrát to fakt fungovalo. Vše bylo znovu přepočítáno, přečasováno a ejhle původní klika z čz 150 točí přes 10tisíc a motor letí kolem 130 km/hod na 3 kvalty!!!

Míra Kuchařík - kamarád a postava závodních okruhů již pěknou řádku let. Odkojil benzínem své 3 syny ve všech možných kategoriích. V současné době vodí nejmladšího syna Petra v pionýrech RS a GP, v F veteránské na ČZ 175 Scott a v U veteránské na replice ČZ 250 Junior. A o tenhle motor půjde ČZ 250 t.980 Bočák .Motorku koupili...

ČZ 175 Scott původní rám 125 ccm 2 OHC. Věřte - nevěřte. Píše se rok 1993 a v jednom nejmenovaném městě se jedna nejmenovaná firma chystá vyklízet prostory bývalé Mototechny. Jeden nejmenovaný pracovník je poslán do sklepních prostor na tu nejhorší práci - vykolečkovat několik desetiletí starou hromadu uhlí. Hnusná práce zabrala už polovinu šichty,...

Tentokrát sáhneme do zabláceného prostředí. Zůstaneme však u české - československé výroby. Schválně - co Vám řekne číslo rámu " CZ - 250 - 9. 7. 83" ? Věřte nebo nevěřte, je to první prototypová 250 t. 978. Tak jak si jí její konstruktéři v roce 1982-3 představovali. Bohužel, ani v tomto případě k naplnění jejich představ nedošlo. Existuje jenom...